ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد
سرخط خبرها
گزارش شهرآرا

زخم سر باز طبرسی ۵۸

  • کد خبر: ۱۰۰۳۹
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
زخم سر باز طبرسی ۵۸
گزارشی از گلایه مردم درباره کنده‌کاری‌ها در یکی از خیابان‌های طبرسی و پاسخ مسئولان
لیلی رحمانی - قرارمان را نبش طبرسی شمالی ۵۶ می‌گذاریم، چون کوچه بعدی که مقصد ماست تابلو ندارد و احتمالا گم می‌شویم. طبرسی ۵۸ پشت بلوکه‌های ساختمانی محصور شده است. اهالی می‌گویند سال هاست این کوچه پشت این بلوکه‌ها مخفی است، اما مشکل مهم‌تر کنده کاری‌هایی است که از چندین هفته پیش وضعیت این خیابان را به هم ریخته است.
مسیر حفاری، چون زخمی سرباز تا انتهای کوچه کشیده شده است. با اینکه در چند روز گذشته برف یا باران شدیدی نباریده، ورودی کوچه تا انتها پر از گل ولای است و با عبور هرخودرو و فشرده شدن خاک نرم گل آلود، آب‌هایی که در بین ذرات خاک جمع شده است بیرون می‌زند و دوباره کوچه را خیس و چاله‌های کوچک درون آن را پر از آب می‌کند. لبه‌های آسفالت اطراف کنده کاری هنوز تیز است. خاک ریزی روی کنده کاری بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر نشست کرده است. اهالی می‌گویند این حفاری طولانی را برای جای گذاری خط لوله گاز و انتقال آن به ایستگاه قطار شهری انجام داده اند، در مورد بلوکه‌ها هم همین قدر می‌دانند که فضای محصور داخل مربوط به همین ساخت و ساز‌های قطار شهری است. پاکدل لاستیک ماشینش را نشانمان می‌دهد. او چند شب پیش چرخ ماشینش داخل یکی از این چاله‌ها افتاد. می‌گوید: همین طور که می‌بینید بخش زیادی از لاستیک آسیب دیده و پاره شده است، قیمت این لاستیک دست کم ۲ میلیون تومان است و هرجا هم که آن را برده ام گفته اند تعمیر نمی‌شود. این را هم بگویم که این تنها یکی از اتفاقاتی است که شهروندان این خیابان به خاطر این کنده کاری‌ها گرفتار آن شده اند. یکی دیگر از ساکنان هم با گله و ناراحتی می‌گوید: باور کنید اگر بالای شهر بود، خیلی زودتر کار را تمام می‌کردند و وضعیت این طور نمی‌ماند، اما اینجا یک محله مستضعف نشین است و حرف ساکنان آن به جایی نمی‌رسد.

عبور دانش آموزان از میان گل و لای
در همین زمان چند خودرو عبور می‌کنند. مجبورند برای رد شدن از کوچه سرعتشان را خیلی پایین بیاورند و دقت کنند تا داخل چاله‌ها نیفتند. راننده خودرویی در حال عبور با دیدن عکاس روزنامه، سرش را از پنجره ماشین بیرون می‌آورد و عصبانی می‌گوید: به هرکسی که مسبب این وضعیت شده است بگویید راضی نیستیم که آسایش را از اهالی گرفته اند. بعد از پنج، شش سال هنوز وضعیت همین است.
به گفته اهالی محل این کوچه ورودی چند خیابان فرعی دیگر است و جمعیت زیادی ساکن آن هستند، حتی چند مدرسه نیز در این حوالی دایرند که دانش آموزان آن مجبورند این مسیر ناهموار را برای رسیدن به مدرسه طی کنند.
یکی از کسبه محل دراین باره می‌گوید: اگر در ساعات تعطیلی مدرسه به این کوچه سر بزنید دانش آموزان زیادی را می‌بینید که ناچارند از این مسیر پر از گل و لای عبور کنند. حتی چند نفر از بچه‌ها به دلیل همین ناهمواری‌ها پایشان پیچ خورده است و آسیب دیده اند. او ادامه می‌دهد: مدت هاست که گرفتار این ایستگاه قطار شهری هستیم، چه آن بلوکه ها، چه این مسیر طولانی انتقال خط لوله گاز به ایستگاه که با وجود اتمام کار به همین شکل رها شده است، خیابان را آسفالت نکرده و مشکل محل کنده‌کاری را با ریختن خاک و سنگ از سر باز کرده اند، به شهرداری هم که مراجعه می‌کنیم می‌گویند به ما ارتباطی ندارد.

به ما ارتباط ندارد، اما پیگیری می‌کنیم
رئیس ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۳ با ارائه توضیحاتی مربوط به پروژه می‌گوید: این پروژه به وسیله شرکت گاز و بنا به درخواست قطار شهری انجام شده و بنابراین انجام عملیات مرمت نیز از عهده شهرداری خارج است. به گفته سید هادی صالحی، هر زمان که در باره این پروژه نیاز به پیگیری بوده، شهرداری با انجام مکاتبات و همچنین بازدید‌های میدانی، مشکلات را رصد و به سازمان‌های مربوط گوشزد کرده است.

مرمت با شرکت متقاضی است
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از تعامل و همکاری شهروندان درباره این پروژه، اظهار می‌کند: طرح گازرسانی در طبرسی شمالی ۵۸ مربوط به پروژه گازرسانی به قطار شهری مشهد است که تاکنون مراحل لوله گذاری شبکه آن به اتمام رسیده و در مرحله اجرای انشعاب ورودی ایستگاه و آزمایش است.
به گفته حسن خیراندیش سیاست شرکت گاز اجرای فوری پروژه‌ها در سایه ایمنی کامل است و با وجود زمان بندی برای اتمام پروژه ها، حفظ ایمنی نسبت به زمان بندی اولویت بیشتری دارد.
او همچنین درباره مرمت خیابان طبرسی ۵۸ پس از اتمام کار می‌گوید:مطابق این قرارداد، مرمت مسیر اجرای پروژه بر عهده متقاضی یعنی قطارشهری است. خیراندیش همچنین بیان می‌کند: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه اجرای پروژه‌های گازرسانی با شماره تلفن ۳۷۰۷۴ مرکز پاسخ گویی شرکت گاز خراسان رضوی تماس حاصل کنند.

تا فردا آسفالت می‌شود
در پایان مدیر روابط عمومی شرکت قطارشهری پس از مطلع شدن از گله‌های مردم، از آسفالت شدن محدوده کنده کاری شده در خیابان طبرسی ۵۸ -ظرف امروز و فردا- خبر می‌دهد. به گفته سید امیررضا حسینی این محدوده اکنون آماده مرمت است و ظرف یکی دو روز آسفالت آن انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->